فتنه نافرجام سبزهای روسیاه و مرگ سلمان رشدی؟!

رضا نکوهی

بعد از جریان انتخابات ریاست جمهوری و در قالب فتنه آفرینی های بعد از آن دشمنان نظام نیز بیش از ژیش به تکاپو افتادند تا بتوانند به مهمترین اصل نظام یعنی ولایت فقیه ضربه ای وارد سازند و در اولین گام سعی نمودند وجهه ی ولی فقیه زمان را نزد افکار عمومی مخدوش نمایند اما باید گفت:" ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست ... "

از شبهاتی که سرسژردگان استکبار بعضا در وبلاگهای خود نسبت به مقام معظم رهبری بیان نموده اند. این شبهه است که در اولین جمعه بعد از فتوای تاریخی امام (ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، حضرت آیت الله خامنه ای به عنوان امام جمعه تهران به سلمان رشدی این اجازه را می دهند که توبه کرده و از حکم اعدام رهایی یابد و دروغ را تا بدانجا می رسانند که می گویند فردای همان روز امام خمینی (ره) با خطاب دادن ایشان واکنش تندی نسبت به شخص ایشان نشان داده و بیان آیت الله خامنه ای را به شدت رد می نمایند!

اما باید گفت کسانی که اینگونه شبهات را می سازند سعی می نمایند مقداری راست و دروغ را با هم مخلوط نمایند تا دریافت حقیقت مشکل گردد.

و اما اصل ماجرا...

همانگونه که می دانید در پی انتشار کتاب آیات شیطانی، امام خمینی(ره) پیامی را در سه شنبه 25 بهمن 1367 صادر نمودند. متن پیام به شرح زیر می باشد:





بسمه تعالی

انا لله و انا الیه راجعون
به اطلاع مسلمانان غیور سراسر جهان می‌رسانم مؤلف كتاب «آیات شیطانی‌» كه علیه اسلام و پیامبر و قرآن، تنظیم شده است، همچنین ناشرین مطلع از محتوای آن، محكوم به اعدام می‌باشند. از مسلمانان غیور می‌خواهم تا در هر نقطه كه آنان را یافتند، سریعا آنها را اعدام نمایند تا دیگر كسی جرأت نكند به مقدسات مسلمین توهین نماید و هر كس كه در این راه كشته شود، شهید است ان شاء الله. ضمناَ اگر كسی دسترسی به مؤلف كتاب دارد ولی خود قدرت اعدام او را ندارد، او را به مردم معرفی نماید تا به جزای اعمالش برسد. والسلام علیكم و رحمة الله وبركاته

روح الله الموسوی الخمینی
۲۵ بهمن 1367/ 11 رجب 1409


در پی این حکم تاریخی امام (ره) از گوشه و کنار کشور موج محکومیت ها بر علیه این اقدام استکبار جهانی رو به افزایش گذاشت.

آیت الله خامنه ای نیز به عنوان امام جمعه تهران در 28 بهمن ماه ضمن محکوم نمودن این اقدام جملاتی را بیان فرمودند که به گوشه ای از آنها اشاره می نماییم.

ایشان در خطبه دوم بیان داشتند:"... حالا آنها دارند طلبکاری می کنند که چرا اظهار نظر کردید درباره ی یک نویسنده... چرا امام نباید نظری را که حکایت کننده از نظر صدها میلیون مسلمان است را ابراز کنند؟مگر اظهار نظر جایز نیست؟مگر این حقوق هر انسانی نیست که نظرش را ابراز کند؟ خوب امام هم نظرشان را ابراز کردند. دیگر شما چی میگید؟ میگن خوب نظر امام تاثیر می کند و می آیند این آدم را می کشند، خوب البته که تاثیر می کند. ما هم همین را می دانیم. دست امام درد نکند که این حکم را دادند و این قضاوت را کردند. قربان دست امام. البته که نظر امام نافذ است. خوب معنای رهبر مسلمین همینه.... آن وقتی که امکان پیدا کند بلاشک مسلمانها، مسلمانی که ما نمی شناسیمش، مسلمانهایی که ممکن است تا آخر هم به مردم دنیا معرفی نشود، و به مسلمین دنیا و به مردم ایران. کار خودشان را انجام خواهند داد . امروز شد، امروز می کنند، فردا می کنند، نشد سال دیگر نشد، بعد از گذشت مدت زمانی می کنند. این که تمام شدنی نیست. حکم امام که تمام نمی شود. این بدبختی که خودش را در این دردسر انداخت چاره ای جز مردن ندارد. با یک میلیارد مردم مسلمان دنیا خودش را طرف کرد با حکم نافذ امام خودش را طرف کرد. این بلاشک، این اعدام انقلابی درباره ی او انجام می گیرد. بله ممکن است که توبه کند، کتاب بنویسد ، غلط کردم بگوید از مسلمانان دنیا از امام امت عذرخواهی کند . بگه اشتباه کردم کتاب مال من نیست که البته در این صورت ممکن است مردم گناه او را ببخشند، اما در آن صورت آمریکایی ها خودشان او را می کشند. اجازه نمی دهند که یک چنین آدمی زنده بمونه که سیاستهای آنها را افشا و رسوا بکند.به هر حال این آدم سرنوشتش مردن است آنهم مردنی پر از دلهره و ترس و هر روزی ده بار می میرد و زنده می شود، او همین حالا هم که دارد زندگی می کند. بنابراین این حکم نافذ امام انجام خواهد گرفت..."

جهت دسترسی به فایل صوتی خطبه های حضرت آیت الله خامنه ای می توانید با کلیک بر روی "لینک" و با انتخاب خطبه های نماز جمعه مقام معظم رهبری سال 67 با موضوع فساد در جامعه، مسایل روز (28-11-67) از فایل صوتی آن استفاده نمایید.(لینک)

جهت دسترسی به متن کامل خطبه دوم مقام معظم رهبری بر روی لینک روبرو کلیک نمایید. (لینک)



به هر حال گویا فشارهای تبلیغاتی غرب برای حمایت از سلمان رشدی تا بدانجا رسیده بوده است که شبهه هایی مانند شبهه ی بالا را در آن زمان نیز مطرح می نموده اند، چرا که دفتر امام خمینی (ره) در شنبه 29 بهمن طی پیامی همه ی این نسبتها را بی اساس دانست:





بسمه تعالی


[رسانه‌های گروهی استعماری خارجی به دروغ به مسؤولین نظام جمهوری اسلامی نسبت می‌دهند كه اگر نویسنده كتاب آیات شیطانی توبه كند حكم اعدام درباره او لغو می‌گردد. امام خمینی ـ مدظله ـ فرمودند]:
این موضوع صددرصد تكذیب می‌گردد. سلمان رشدی اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد، بر هر مسلمان واجب است با جان و مال تمامی‌هم خود را به كار گیرد تا او را به درك واصل گرداند.
[حضرت امام اضافه كردند]:
اگر غیر مسلمانی از مكان او مطلع گردد و قدرت این را داشته باشد تا سریعتر از مسلمانان او را اعدام كند، بر مسلمانان واجب است آنچه را كه در قبال این عمل می‌خواهد به عنوان جایزه یا مزد عمل به او بپردازند.

این پیام دفتر امام(ره) بار دیگر خدعه غرب را ناکام گذاشت.



حضرت آیت الله خامنه ای پس از رسیدن به رهبری نیز بارها به پا برجابودن حکم امام(ره) تاکید نموده بودند مثلا در 5 دی ماه 1369 دفتر مقام معظم رهبری پیامی به شرح ذیل صادر نمود:

بسمه تعالي


"با توجه به اخبار مربوط به تبري جستن سلمان رشدي مرتد از اهانتهايي كه به پيامبر عظيم الشأن اسلام صلي الله عليه و آله و ديگر مقدسات اسلامي، در كتاب موهن آيات شيطاني شده است،‌ دفتر مقام معظم رهبري در پاسخ به سؤالاتي كه ازسوي مسلمانان در اين زمينه بعمل آمده است،‌ اعلام داشت كه: حضرت آيةالله خامنه اي مدظله العالي رهبر معظم انقلاب اسلامي فرمودند: حكم تاريخي و تغييرناپذير حضرت امام رضوان الله تعالي عليه درمورد نويسنده كتاب كفرآميز آيات شيطاني و تعهد مسلمانان در سراسر جهان به اجراي اين حكم اسلامي،‌ نخستين ثمرات خود را در صحنه رويارويي اسلام با كفر جهاني نشان مي دهد و استكبار غرب كه حمله به مقدسات يك ميليارد مسلمان جهان را مقدمه اي براي تحقير مسلمين و ازبين بردن انگيزه هاي خيزش اسلامي در جهان قرارداده بود،‌ بصورت مفتضحانه و گام به گام مجبور به عقب نشيني شده و انشاءالله با ادامه ي مقاومت مسلمانان جهان از اين پس كسي جرأت اهانت به پيامبر معظم (ص) و مقدسات اسلامي را نخواهديافت.
حكم اسلام درمورد نويسنده كتاب آيات شيطاني همانگونه كه حضرت امام رضوان الله تعالي فرمودند: «اگر توبه كند و زاهد زمان هم گردد» ثابت است و چنين تشبثاتي كه با همياري بعضي افراد به ظاهرمسلمان صورت مي گيرد،‌ تغييري در اين حكم الهي نخواهدداد."



گفتنی است رهبر معظم انقلاب اسلامی، در سال 1383 نیز مجددا حکم امام (ره) را غیر قابل تغییر خواندند.

به امید اعدام انقلابی این جرثومه فساد توسط یک شیرمرد مسلمان در آینده ی نزدیک.

یزدفردا


  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا